Seterslått med stor iver

Høstsesongen er allerede i gang, og for andre år på rad dro musikantene fra Fåberg musikkforening på høydeopphold for å skjerpe inn ambisen og terpe noter. I år la vi turen til Dalseter høyfjellshotell. I naturskjønne omgivelser, med utsikt til Jotunheimen var det bare å brette opp ermene.

Det er lov å skryte av både musikanter og dirigent, for noen timers øving over tre dager gjorde virkelig susen! Utrustet med en rekke nye stykker til høstkonserten fant vi samklangen, og la et bra grunnlag for høsten.

Dalseter har mye bra å by på, både i form av tipp topp service og en fantastisk matservering. Utenfor øvingstiden var mange av korpsets medlemmer på fjellturer og utflukter i marka omkring.

Lørdag kveld samlet vi oss til gruppequiz, og temaet var de Olympiske Leker. Her utmerket flere seg i grener som “15-meter svømmefot-løping”, plystring med kjeks i munnen og kunnskapsquiz om musikk og idrettsutøvere. Vi fikk også i oppdrag å skrive hver vår sang, noe som førte til kreative framføringer og fri lyrikk. Spillmestre Jon Kristian, Line og Magnhild virket svært fornøyde med innsatsen.

Det gjenstår egentlig bare å si takk til musikanter, til ansatte på Dalseter, takk for en veldig hyggelig helg!