Om oss

Fåberg musikkforening holder til i Fåberg, et lite tettsted like utenfor Lillehammer by. Vårt faste øvingslokale er Jorekstad på Jørstadmoen.

Korpset ble stiftet i 1887 og har lange tradisjoner både lokalt og regionalt, og har siden oppstarten vært en viktig støttespiller i kulturlivet. I dag har korpset en ambisjon om musikalsk kvalitet og nivå, og legger vekt på å benytte dyktige instruktører både til faste øvinger og seminarer gjennom sesongen. Det er samtidig minst like viktig med et godt miljø og samhold blant alle medlemmer, noe som også er med på å sikre spilleglede og samlede ambisjoner.

FMF workshop ordskyFor å skape både godt miljø og høyt musikalsk nivå ønsker korpset å legge opp til arrangementer og konserter som er attraktive og av høy kvalitet gjennom hele året – så vel som sosiale kvelder og turer, og et fokus på teambuilding og det å være trygge på hverandre.

FMF pausekosDet er også viktig for korpset å være synlige og aktive i lokalmiljøet på Fåberg. Derfor ønsker vi å arrangere flere av våre konserter i hemgrenda. Korpset jobber også tett sammen med skolekorpsene i kommunen, både med tanke på rekruttering i fremtiden og for å styrke det regionale korpsmiljøet gjennom inspirasjon, utfordringer og utvikling for barn og unge. Det er samtidig sentralt å sikre at skoleungdom er med i skolekorpsene hele veien, og at også andre korps i kommunen skal ha rekruttering. Det blir i størst mulig grad tilrettelagt slik at medlemmene kan planlegge korpsåret i god tid, og med det ha muligheten til å spille flere steder.

Korpset har i dag en stabil medlemsmasse med rundt 40 aktive medlemmer, og er alltid åpne for nye tilskudd!

NM for Janitsjarkorps i Trondheim er sesongens høydepunkt. Dette er et prosjekt som gir oss utfordringer og inspirasjon gjennom fokusert og dedikert arbeid på vintersesongen. Dette er også et prosjekt hvor vi legger opp til mye sosialt, både for å bygge teamet og for å feire god innsats. I 2023 deltok vi på NM for 24. gang, og vi gleder oss allerede til neste år! Vi deltar i 3.divisjon.

Ta kontakt med oss om du vil bli en del av gjengen!

FMF avis skryt