God sommer!

Lørdag 9. juni spilte Fåberg Musikkforening opp til sommerkonsert i Søndre Park. Med det avsluttet vi korpsåret 2017/18 i flotte, solfylte omgivelser.

Sommerkonsert i Søndre Park

Sesongen har vært preget av mye aktivitet og musikalsk moro. Fra korpstreff på Fåvang i fjor høst, via julekonsert i Fåberg kirke, til barnevognparade i gågata i Lillehammer og Janitsjar-NM i Trondheim. Vi feiret i fjor høst vår egen 130-årsdag med filmkonsert i Berghallen på Norsk Vegmuseum.

I anledning jubileumet har vi fått på plass en helt ny marsj i repertoaret vårt, Fåbergsangmarsjen. Den er arrangert av Bent Erik B. Røed, og ble gitt til oss i julegave av slagverksgeneral og korpsmedlem Henrik Slåen. Marsjen har allerede blitt framført for publikum to ganger, i russetoget på 17. mai og under sommerkonserten.

Av plasseringer og resultater tar vi med oss følgende:

2. plass på Korpscup Otta m. 95 poeng

8. plass på H-O Janitsjar m. 89 poeng

9. plass på NM Janitsjar m. 87 poeng.

Stykket vi spilte på årets NM var Alfred Reeds 6th Suite for Band, og innspillingen vår kan du høre på Spotify her!

Nå ønsker vi å takke alle medlemmer, styremedlemmer, dugnadsfolk, kakebakere og snitte-smørere, kaffekokere og instrument-transportører (og bussjåfører), som har bidratt til å gjøre dette til en knallbra jubileumssesong for Fåberg Musikkforening. Vi vil rette en spesiell takk til dirigent Anders Hårstadhaugen, som hver uke legger inn en solid innsats for å få oss til å strekke oss litt lengre.

Det skjer spennende ting på Jørstadmoen, og fra høsten av vil korpset øve i nye, fine lokaler. Det gleder vi oss til!

Vi sees til høsten. Enn så lenge, ønsker vi alle en riktig god sommer!