Velkommen til konsert 31.Oktober, “Jeg drømte…”

“Jeg drømte..  ”  – en fortelling om en allehelgensaftendrøm!

1-plakat-jeg-dromte-6-0

Ingeborg er ute med vennene sine på Halloween, og utfordres til å gjøre noe skummelt – å gå over kirkegården og inn i kirka. Hun skal jammen vise dem, selv om det er skummelt! Men kanskje var det ikke så ille alikevel? Og Ingeborg sovner, midt i Lillehammer kirke.

”Jeg drømte…” tar publikum med på en reise gjennom drømmer, fantasier og mareritt. Ingeborg forteller i bilder hva hun ser, og musikken baner vei gjennom vakre landskap; til lyriske eventyr, etiske dilemmaer og skremmende monstre. Sammen med lys og farger blir dette en konsert som setter sanser og følelser i bevegelse.

Konserten er et samarbeid mellom Fåberg Musikkforening og Vingrom Sangkor. Fra scenen vil nært 80 musikanter formidle en allehelgensaftendrøm uten like, med storslåtte og mektige stykker som sjeldent – om enn aldri – er fremført under ett og samme tak.

Publikum vil blant annet få høre verk av Carl Orff, Gabriel Fauré, Andrew Lloyd Webber – og til og med Michael Jackson. I løpet av kvelden vil også drømmen ta oss til Las Vegas, hvor et velkjent filmmonster truer.

Konserten finner sted i Lillehammer kirke, som lyssettes for å løfte programmet til nye høyder – fra en til to sanser, fra konsert til forestilling, fra korps og kor til unik opplevelse.

Lillehammer kirke, mandag 31. oktober kl. 19:30. Dørene åpner 19:00 (vi anbefaler at du kommer i god tid før dørene lukkes).

Forteller: Ingeborg Thomasdotter Toxe
Manus og regi: Henrik Slåen
Dirigent – Fåberg Musikkforening: Anders Hårstadhaugen
Dirigent – Vingrom Sangkor: Ragnhild Skundberg
Piano: Grete Varberg
Orgel: Paul Wilmot

Billetter:
Voksen kr 200 / barn 6-16, student og honnør kr 100
Skolekorpsmusikere og barnekor gratis inngang.

Billetter kan kjøpes i døra, eller forhåndsbestilles på epost:
post@faaberg-musikkforening.no

Her er link til facebook-arrangementet: https://www.facebook.com/events/896904657111349.

Konserten gjennomføres med støtte fra Stiftinga G-kultur.

stifting_g-kultur-svart_1692x611

Hjertelig velkommen til konsert i Lillehammer kirke 31.Oktober 2016.