Mars= NM oppkjøring!

Vi nærmer oss NM med stormskritt! Norgesmesterskapet for Janitsjar  går i år av staben 31.Mars-1 April!
Iår er det 20 år siden Fåberg Musikkforening deltok for første gang i NM Janitsjar!
Tiden går fort og vi synes fremdeles at NM er et av årets store musikalske høydepunkt!

Vi øver, vi øver, og i helgen har vi hatt et flott seminar! Vi har hatt to produktive dager med masse spilleglede, fokus,  god stemning og fellesskap.Vi jobber med teknikk, klang, frasering, musisering og finpussing av musikalske detaljer  Vi opplever stor musikalsk utvikling i løpet av NM-perioden, og iløpet av en seminarhelg faller mer og mer på plass! VGruppeøvelse, Treblåsi jobber oss stadig dypere inn i musikken. Den siste tiden frem mot NM skal alt finpusses.

I år skal vi spille Entrata festiva av Knut Nystedt og Turbo Scramjet av William Pitts. Dette er to forskjellige stykker med store forskjeller, med musikalske variasjoner og dynamiske kontraster.
Vi gleder oss til å fremføre disse på scenen i Royal Garden, Trondheim, Lørdag  1.April kl. 14.17. Vi håper du vil komme å høre på oss!

Tirsdag 21. Mars arrangerer vi et før-NM arrangement i Maihaugsalen. Her skal vi og andre lokale korps fremføre våre NM-stykker for hverandre. Vi gleder oss til å høre de andre korpsene spille sine stykker! Dette arrangementet er dessverre lukket for korpsene som deltar.

Søndag 26. Mars er det Hedmark og Opplandsmesterskap på Brumunddal. vi skal spille kl. 17.10 i Teatersalen i Brumunddal. Dette blir en god generalprøve for oss før NM helgen etterpå.

Følg oss gjerne i den siste NM-oppkjøringsperioden på facebook: https://www.facebook.com/faabergmusikkforening/

Hilsen alle oss i FMF! 🙂