Vel hjemme fra NM

NM er over for denne gang, og vi har hatt en fin helg i Trondheim by!

På vei til Trondheim

I 2017 deltok vi for 20.gang på Norgesmesterskapet i Janitsjar. Vi endte på en 10.plass, og sikret dermed vår plass i 3.divisjon til neste år! 🙂 Det er vi fornøyde med!

Torsdag 30.Mars satte FMF-bussen kurs mot Trondheim. Den 5 timer lange bussturen gikk fort pga god underholdning av nm-komiteen!!  Fredag morgen hadde vi “fritid” før vi møttes til øvelse på Strinda skole utpå ettermiddagen. Under øvelsen fikk 4 medlemmer en oppmerksomhet fordi de har vært med Fåberg musikkforening til NM alle de 20. årene Fåberg har deltatt! Vi er imponert over at de har vært med å gjort en god innsats for korpset i 20 år på NM!! Takk til  Henrik, Henning, Harald og Nils Ivar for flott innsats, Vi er stolte!

Etter en god siste-øvelse, hadde vi en hyggelig middag på Egon! Vi setter stor pris på å samle hele korpset og ha det hyggelig i sammen!

Øvelse på Strinda vgs, Fredag

Lørdag morgen var vi alle spente på hva dagen skulle bringe. Kl. 14.17 satt 56 Fåberginger på scenen på Royal garden,under ledelse av vår dyktige dirigent Anders. Vi var klare for å gjøre vårt aller beste! Vi var glade og fornøyde når vi gikk av scenen, og følte vi hadde gjort det vi var gode for! 🙂  Resten av Lørdagen ble brukt til å høre på andre lokale korps og shopping. Nivået i NM er vanvittig høyt, så det var masse flott musikk å høre på! Dette inspirerer oss!

Etter en bedre middag på lørdag, samlet vi oss for å følge premieutdelingen fra Olavshallen. Vi ble fornøyde med resultatet. Vi fikk tildelt 87 poeng av dommerne som ga oss en trygg 10. plass i 3.divisjon. Vi hadde en utrolig fin opplevelse på scenen, og vi hadde det moro mens vi spilte! Det er i bunn og grunn det aller viktigste!

Vi koser oss med mat! 🙂

Søndag morgen satte vi kursen hjem mot Fåberg etter en helg fylt med mye musikk, glede og hyggelig samvær!
Vi må takke NM-komiteen for et flott opplegg hele helgen! 🙂
Takk for all støtte, tilbakemeldinger og lykkeønskninger som vi har fått før og under NM!

Vi gleder oss allerede til neste års NM!

Her kan du lese komplett resultatliste fra årets NM: Full resultatliste NM, alle divisjoner

På scenen.