17.Mai

Vel overstått 17.mai! Hipp hipp hurra!

Vi i Fåberg musikkforening startet dagen allerede klokken 06.00! kl. 06.00 var det avmarsj for speidertoget på Lillehammer. Tidlig, men utrolig moro!!:D  Det er første gang vi spiller i Speidertoget på Lillehammer. Desverre klarte korpset som pleier å spille der å stille spillbare på 17 mai i år, og vi håper selvfølgelig at våre musikk-venner i Lillehammer klarer det neste år! 😀

Etter endt speidertog på lillehammer gikk turen videre til Speidertoget på Fåberg, som i tradisjonen tro ender på Menighetshuset på Fåberg. Etter flaggheising fikk vi servert deilig frokost og kake inne på Menighetshuset! Ikke hver dag man blir servert kake og kringle kl. 8 om morran! 😀 17.mai=festdag! 😀

Etter å ha roet ned med frokost, gikk turen videre til den Sovetiske krigskirkegården på Fåberg.

kl. 11.40 var det klart for barnetoget på Fåberg. Fåberg skolemusikk hadde selvfølgelig æren av å gå først i toget.
Det er så moro å se de unge, flinke og sjarmerende musikantene vi har på Fåberg! Sprer masse korpsglede og god korpsmusikk!

Siste post på programmet var det tradisjonelle russetoget på Lillehammer! Det er alltid like moro å spille i Russetoget, og det er en strålende avslutning på en fin korps-dag! 😀 Vi håper “Girr Girr Gasja” falt i smak! hehe..
Etter mange velspilte toner og mange kilometer marsjering kunne vi ta en velfortjent kvil.

Vi håper dere alle hadde en fin 17.mai feiring!
Takk for alle hyggelige hilsninger og tilbakemeldinger på dagen!
Takk for at vi får lov til å spre vår korpsmusikk med dere på denne dagen!

Her kommer noen bilder fra 17.Mai:

Snart klare for speidertoget på Lillehammer.
Spilling i Russetoget!
Våre sjarmerende og flinke trommiser! 17-mai pynta trommer!:D