Endelig nytt korpsår!

En liten snutt fra generalprøven før konserten med Didrik Solli-Tangen i vår!

~♫~

Etter en fantastisk avslutning på vårsesongen 2022, men storkonsert i Maihaugsalen med selveste Didrik Solli-Tangen, var det mange av musikerne i Fåberg musikkforening som kjente at det kriblet i fingrene gjennom sommermånedene. Heldigvis gikk sommeren fort, og endelig er vi tilbake – klare for nye løp, fortissimoer og øveler i gode venners lag. Enda morsommere blir det når man møter opp til øvelse og ser at det har kommet flere ivrige musikere som har lyst til å bli del av gjengen! I år kan vi ønske velkommen til både nye tubaister, klarinettister, trompetister og mer. Fantastisk gøy, men det er selvsagt åpent for mange fler!

For mange av oss har sommeren heldigvis ikke vært helt uten musikalske innslag. Gjengen i Die Faaberger musikanten var så heldige å få spille opp til festelig 50-årslag i juli, hvor det ble både dans og sang i munter stil – kjempegøy!

Oppstarten har heller ikke vært kjedelig – etter en halv måned av sesongen har vi allerede hatt en reprise på fjorårets reisebortseminar til Dalseter høyfjellshotell (som undertegnede desverre ikke fikk vært med på), og i går, 3. september, fikk vi deltatt på Fåbergdagen. En utrolig morsom dag for både store og små – og for gårdsdyrene som var med på gårdstunet for å hilse på alle barna.

Nå gleder vi oss til en heidundranes sesong med mye på planen – det neste som skjer er skolekorpskonsert den 25. september!

Vi høres~♫