Oppstartseminar, hønn og sprell 26.-28.08

Denne helga hadde Fåberg Musikkforening tradisjonelt – og utradisjonelt – oppstartsseminar.

Fredag kveld ble brukt til å lukte på nye stykker til høstkonserten. Programmet er allerede satt, og det var godt å komme i gang med spillingen. Godt fokus, gode prestasjoner – og mye humor! Det er akkurat slik vi liker øvelsene våre.

Lørdag bikket mer mot den utradisjonelle sida. Ettersom Tyroller gruppa skal til Italia på konkurranse om to uker, ble det ikke øvelse denne dagen, men spilleoppdrag på byfesten på Vinstra. Her spilte vi både i Nerigata, på Sundheim rehabiliteringssenter og før fotballkamp. Det var nyttige gjennomkjøringer for de glade musikanter!

IMG_1376
Die Faaberger Musikanten, Vinstra 2016

Etter svippturen til Vinstra var det klart for workshop 2/4, hvor temaet var teambuilding. Denne gangen har ledern holdt hele kvelden aldeles hemmelig, og storkoste seg som dukke-mester. Fra Jorekstad ble det blåtur med buss, og ikke en gang sjåføren visste veien – det fikk han hvisket i øret under veis. Turen gikk gjennom terminlista, hvor vi stoppet på stedene vi skal spille i det kommende året, og snakket under veis om visjoner og mål for korpset, og hvordan vi skal komme dit vi vil. Det ble også grundig øvd på “Girr Girr Gasja!” – et slags kamprop vi bruker før konkurranser, konserter og under lystig lag; altså helt kritisk viktig kunnskap for nye medlemmer og dirigent. Til og med en flerstemt Fåberg-korps-sang rakk vi å øve inn!

Besøk og lik vår facebookside for filmer fra workshoppen!

Etter bussreisen ble det teambuilding og mestringsøvelser med trommeslager, og i det daglige liv skuespiller og teaterinstruktør, Henrik Slåen. Her fikk vi trå grundig ut av komfortsonen, og testet både oss selv, og vårt forhold til hverandre. Dette er veldig nyttige øvelser som gjør oss trygge på hverandre, og som lærer oss viktigheten av å observere og lytte til hverandre; i det hele tatt at vi skal fungere som et team.

Deretter bar det ut på middag og lystig lag. Følgende bilde er av en smått sliten, veldig mett, og spesielt go´lunt gjeng!

IMG_1375

Søndag var det tilbake til det ordinære, med en utrolig bra øvelse. Nå gleder vi oss stort til å jobbe videre med den gode instruksjonen vi har fått i helga, for å sikre en helt spektakulær høstkonsert 31. oktober.

Følg med for mer informasjon!