NM 2019

En fornøyd gjeng etter årets NM-konsert!

NM for janitsjarkorps 2019 kom og gikk, og vi hadde en flott helg i Trondheim!  Korpset deltok i år for 22. gang på NM, og sikret oss plass i tredje divisjon også til neste år!

4. april dro FMF-bussen avsted med retning Trondheim! I år fikk vi bo på fantastiske Britannia Hotel, et 5-stjernershotell med spa, portier og utrolig god frokost. Etter en god natts søvn møttes vi til øvelse på Byscenen for å gjøre de siste småjusteringene på årets NM-nummer, «Lake of the Moon» av Kevin Houben. Deretter ble resten av dagen brukt på sosialisering og gøy, før vi samlet oss igjen for vår årlige middag i Egon-tårnet – en kjempekoselig tradisjon!

Lørdag morgen var det en spent, og kanskje litt nervøs, gjeng som forberedte seg for årets NM-konsert. Klokka 13.56 satt vi klare på scenen med dirigent Anders Hårstadhaugen i front. Etter et kvarter med fullt fokus gikk vi av scenen med store smil og god følelse for jobben vi hadde gjort! Resten av lørdagen ble brukt på å høre på andre korps og shopping.

Etter en god middag på Frati samlet vi oss på hotellet for å følge med på premieutdelingen fra Olavshallen. Det endte med en litt skuffende 13. plass, men vi holder oss i 3. divisjon i ett år til!

Søndag morgen satte vi kursen hjem mot Fåberg etter en flott helg med mye god musikk, glede og venner. Vi gleder oss allerede til neste års NM-sesong og til å komme tilbake til Trondheim og NM-2020! ♪