Familiedag på Sundgården – någgå tå hurru!

Rundt 2Hanne Maren Kristensen00 gjester tok turen til Sundgården på Fåberg søndag 5. juni 2016, hvor Fåberg Skolemusikk og Fåberg Musikkforening lagde i stand en familiedag med någgå tå hurru (eller “litt av hvert”, som man sier i storbyen).

Sundgården ligger langs pilegrimsleden, kun 10 minutters gange langs godt skiltet sti fra parkeringsplassen ved Fakkelgården. Det var også pilegrimsledens dag denne søndagen, med arrangementer langs pilegrimsleden over hele landet, og en glitrendemulighet for å ta med familien på en liten vandring med aktiviteter.
Henrik Slåen
Ved Lågens bredder ligger altså gården som i sin tid var Gudbrandsdalens mest trafikkerte vegkryss – ja, her har til og med kongene gjennom århundrer reist forbi på vei til Trondheim!

Det ble en riktig storstilt dag, med veldig fornøyde gjester, publikummere og musikanter.

Nå drømmer vi om å gjøre denne konserten til en tradisjon i Fåberg, gjerne sammen med flere lokale lag og foreninger, og håper alle som kom vil være med på familiedag ved Sundgården også i årene som kommer. Dette var et utrolig morsomt prosjekt, og spesielt morsomt at så mange tok turen ut i det nydelige været.

Njål Inge Enger t-skjorte

Og musikkforeningen fulgte opp kosen med avslutning for sommeren, hvor vi blant annet takket av dirigent Njål Inge Enge etter to fantastiske år.

Det skulle da bare mangle at dirigenten ikke fikk med seg et minne fra tiden i “det kuleste korpset”!

Fåbergs Dagning program vårkonsert