Seminarhelg med Inger Besserudhagen

Helgen 17.-18. november hadde vi i Fåberg musikkforening seminarhelg på Jorekstad. En av musikkforeningas ambisjoner er å holde et godt musikalsk nivå, og for å oppnå dette er det selvfølgelig viktig med gode instruktører. Denne helgen var vi så heldige å få besøk av selveste solohornisten i Oslo-Filharmonien, Inger Besserudhagen! Hun tilbrakte hele lørdagen hos oss, noe som resulterte i en utrolig lærerik og morsom dag.

Vi fant raskt ut at Inger er både en utrolig flink musiker, og en person med godt humør som det er lett å ha med å gjøre. Hun fortalte oss om livet som musiker, om veien dit og om hvordan det er å spille i et profesjonelt orkester (fra en solohornist sitt perspektiv).

Etter at hun hadde fått studert oss mens vi spilte gikk vi over til spilling og hvordan vi som musikere kunne gjøre små

forandringer for å forbedre musiseringen vår.

Det handlet om alt fra sittestilling, pusteteknikk og samspill, til hvordan vi kan øve for oss selv og forberede oss til hver øvelse.

Nå sitter vi igjen fulle av inspirasjon og ny kunnskap, og vi gleder oss til å ta med dette videre!

Neste post for musikkforeninga er den årlige julekonserten vår i Fåberg kirke den 20. desember, men skulle du ta turen til julemarkedet på Maihaugen kan det hende du møter på Fåbergnissene som spiller julemusikk for store og små!