Seminarhelg med Vingrom sangkor!

Vi har hatt en fantastisk seminarhelg! Nå nærmer det seg konsert!

I helgen har Fåberg musikkforening hatt seminar sammen med Vingrom sangkor for å finpusse på programmet til konserten 31.Oktober.seminarhelg

Vi startet opp fredag kveld med en vanvittig bra korpsøvelse. Oppmøte og humøret var på topp, og vi noterte ned og tok til oss alt vår dyktige dirigent Anders nevnte.

Lørdag og Søndag jobbet vi sammen med Vingrom sangkor og pianist Grete Varberg for å få på plass flere detaljer i fellesskap. Både dirigent og musikere/sangere var konsentrert og fokusert, og vi  begynner virkelig å kjenne at musikken løfter seg til nye nivåer. Vi gleder oss stort til å fremføre et flott program for dere på konserten i Lillehammer kirke, Mandag 31.Oktober.

Konserten tar deg med på en reise i Ingeborgs drømmer, mareritt og fantasier. Ingeborg forteller i bilder hva hun ser, og musikken baner vei gjennom vakre landskap; til lyriske eventyr, etiske dilemmaer og skremmende monstre. Sammen med lys og farger blir dette en konsert som setter sanser og følelser i bevegelse.

Ingeborg spilles av  Ingeborg Thomasdotter Toxe. Hun er elev på scenekunst hos Fron kulturskole, og har blant annet spilt hingeborg-thomasdotter-toxeovedrollen i “Alvelandet” – og høstet strålende kritikker. På konserten skal hun skildre drømmene som 80 musikere skal spille/synge til. Vi har vært i studio og spilt inn et spennende manus som vil bli fremført på konserten!

Allerede på tirsdag er vi igjen klare for fellesøvelse med Vingrom sangkor, og vi gleder oss stort til å jobbe videre med den gode instruksjonen vi har fått i helga,og for å sikre en helt fantastisk høstkonsert 31. oktober.

seminarhelg-11-plakat-jeg-dromte-6-0