God påske 2020!

Hjemmeøvelse skal til!

2020 startet utrolig bra for oss i Fåberg musikkforening! I år som alle år lå hovedfokuset på årets NM-stykke fra første øvelse i januar, denne gangen David Maslankas flotte kort-symfoni Give us this day. Dette er et stykke med som utfordret oss på mange nivåer, spesielt med tanke på samspill og intonasjon – og for enkelte instrumentgrupper også på det tekniske. Frem til midten av mars hadde vi to utrolig gode seminarhelger, og på andre seminar hadde vi besøk av dyktige instruktører som virkelig fikk på plass mye hos de enkelte gruppene og ledet oss til nye høyder da vi samlet oss som fullt korps igjen. Gleden var stor hos de fleste, det skulle bli utrolig gøy å fremføre dette nydelige stykket!

~♫~

Men vi vet alle hva som skjedde så.. Covid-19 ankom Norge, og NMF måtte ta den triste avgjørelsen om å avlyse årets NM, og alle korpsøvelser ble innstilt inntil det blir tryggere å møtes igjen. Dette var det rette valget, selv om det er veldig kjedelig for oss ihuga Fåberg-musikanter.  Det er med tungt hjerte at vi ikke har fått spille sammen på en måned nå, men det øves ivrig i de mange hjem, og vi gleder oss til den dagen vi skal få spille sammen igjen! Snart får vi vel vite om det blir vår- og sommerkonsert for oss, eller om det blir en veldig tidlig sommerferie på hele gjengen. Uansett, for nå så får vi bare nyte at sola varme, snøen smelter og at det er strålende påskevær å kose seg i!

God påske til dere alle sammen!